Strona główna / Park maszyn
W roku 2002, nasza firma wkroczała w erę rewolucji technologicznej, wprowadzając innowacyjną metodę bieżnikowania z pasa przy użyciu technologii na zimno. Ta nowatorska metoda była ówcześnie najbardziej zaawansowaną technologią na rynku, pozwalając nam osiągnąć wyjątkową jakość świadczonych usług.
W duchu postępu technologicznego i innowacji, w latach 2016-2017 zdecydowaliśmy się na znaczącą rozbudowę naszego parku maszynowego, wprowadzając dwie rewolucyjne maszyny, które stały się nową erą w naszej branży.
System nakładania nowego bieżnika z gotowego pierścienia jest jednym z nowoczesnych podejść w procesie bieżnikowania opon. Proces ten wymaga precyzji, aby pierścień był odpowiednio umiejscowiony i miał równomierny kontakt z powierzchnią opony, co zapewniają laserowe czujniki. W technologii „RINGTREAD” bieżnik nakładany jest na karkas w postaci zamkniętego pierścienia. Główną przewagą tej metody jest brak łączenia bieżnika na czole opony, co skutkuje mniejszymi oporami toczenia i większą wytrzymałością całej konstrukcji. Ponadto opony RINGTREAD wykonywane są również na nisko-olejowych mieszankach BLACKLINE, które wykazują wysoką odporność na ścieralność, perforacje oraz wysokie temperatury.
Automatyczna, nieniszcząca maszyna do szerografii stopki do stopki, służąca do wykrywania separacji bieżnika i ścian bocznych opon do samochodów ciężarowych. Zasada pomiaru opiera się na porównaniu pierwszego obrazu interferencyjnego powierzchni opony z drugim obrazem interferencyjnym stanu odkształconego przy obniżonym ciśnieniu. Różnica tych dwóch warunków jest przetwarzana, a następnie wyświetlana na ekranie wideo.
Rozwierak – służący do kontroli jakości opony przed procesem bieżnikowania, dzięki niemu jesteśmy w stanie sprawdzić stan opony od wewnątrz.
KT2 – urządzenie ciśnieniowe do sprawdzania opon, umożliwia wykrycie uszkodzenia opasania w oponach, co eliminuje taką oponę do procesu bieżnikowania.
Autoklaw – w ostatnim etapie produkcji metodą „na zimno” na wcześniej przygotowane opony zakłada się gumowe opończe, które zapewniają równomierny nacisk, a następnie wulkanizuje się je w autoklawie przez około 5 godzin w temperaturze 110 stopni Celsjusza. Proces ten zapewnia trwałe połączenie bieżnika z karkasem, oraz optymalizację parametrów mieszanki gumowej.
Po zakończeniu procesu bieżnikowania opona przechodzi skrupulatne oględziny pod względem potencjalnych defektów po produkcyjnych. Ta czynność ma zagwarantować, że produkt, który opuszcza naszą fabrykę będzie zawsze najwyższej jakości.
Urządzenia są w pełni zautomatyzowane, zaprojektowane by precyzyjnie usunąć zużyty bieżnik z opony przy zachowaniu odpowiedniego promienia szorstkowania, tak aby pozostawić optymalnie przygotowaną powierzchnię do nałożenia nowego bieżnika. Przebieg całego procesu kontrolowany jest przez komputer za pomocą zestawu czujników, które zapewniają optymalne i precyzyjne dostosowanie parametrów opony. Opona jest obracana, a specjalne narzędzie ścierne usuwa zużyty bieżnik w sposób równomierny i precyzyjny. Proces ten jest kluczowy, aby nowy bieżnik przylegał dokładnie do opony, co zapewnia bezpieczeństwo i długotrwałe użytkowanie opony po bieżnikowaniu.
Przez całą naszą drogę technologicznego doskonalenia towarzyszy nam firma Marangoni- nasz niezastąpiony partner. Ich wsparcie i bogate doświadczenie jest kluczowe w procesie nieustannego podnoszenia jakości naszych usług i produktów.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce.